Bunyols salats per menjar d’una mossegada.
Ingredients per a 4 persones:
Per la massa:
- 4 ous.
- 100 grams de mantega.
- 150 grams de farina.
- 250 grams d’aigua.
- Pebre.
- Oli de gira-sol o d’oliva suau.
Per el farcit:
- 1 cullaradeta de mostassa de Dijón (opcional).
- 3 talls de bacó fumat.
- 200 grams de formatge Parmesà.
ELABORACIÓ:
1- Posem un cassó a foc mig amb l’aigua, la mantega i un polsim de pebre. Quan comenci a bullir ho retirem del foc i afegim la farina. Quan encara es calent, ho remenem amb una cullera fins que ens quedi una massa llisa i que es desenganxi de les parets del cassó.
2- Deixem refredar la massa uns 5 minuts. Anem incorporant els ous un a un sense deixar de remenar fins que ens quedin totalment integrats a la massa.
3- Afegim a la massa el bacó tallat a trossets petits, el Parmesà ratllat, una culleradeta de mostassa i ho remenem.
4- Posem un cassó amb dos o tres dits d’oli a foc mig-alt i utilitzarem dues culleres per anar formant els bunyols i seguidament els anem posant a fregir. Quan estiguin ben daurats els retirem del foc, els deixem reposar damunt de paper absorbent i ja els podrem servir.
SUGGERIMENTS:
- Nosaltres no afegim sal ni a la massa ni al farcit per que tant el Parmesà com el bacó ja son força salats, però això va al gust de cada un.
- També podem afegir una mica de julivert fresc picat a la massa.
Deixa un comentari